Co do stosowania rozporządzenia z 2002 lub tablic Partyki i Tramplera
Rozporządzenie przedstawia metodologię liczenia odszkodowania za przedwczesny wyrąb (i podaje wskaźniki) dla tego celu.
Natomiast standard V.6. (posiadający status tymczasowej noty interpretacyjnej) oraz literatura przedmiotu:
Szacowanie nieruchomości (Dydenko wyd. 2006), Wycena nieruchomości leśnych (Nowak, wyd 2009), Szacowanie nieruchomości (Cymerman, 2009) dla wyceny wartości rynkowej drzewostanów młodszych, z wyjątkiem upraw i młodników (chodzi o drzewostan o klasę niższy niż klasa bliskorębna) powołują się jednogłośnie na Tablice wskaźników wartości drzewostanów opracowaną przez Instytut Badawczy Leśnictwa (Partyka, Trampler) - które zostały używane w zarządzeniach i rozporządzeniach aż do roku 2002 (kiedy ukazało się nowe rozporządzenie).
Pytanie więc do uważających że należy używać rozporządzenia z 2002: jak obronicie używanie wartości z rozporządzenia które nie służy do wyceny drzewostanu a służy do ustalenia odszkodowania za "przedwczesny wyrąb drzewostanu" (np. przy wyłączeniu z produkcji)? gdzie w tym rozporządzeniu jest odwołanie się do wartości rynkowej, lub oszacowania wartości?
andy1909Z pisze:Odnośnie standardu - jak wiesz nie jest podstawą prawną a może być jedynie podstawą metodologiczną. Jeśli nie umieścisz w podstawach metodologicznych - to też nie jest to błąd - masz prawo wyceniać wg własnej wiedzy
Co kolega miał na myśli że wg własnej wiedzy? skoro literatura przedmiotu jest jednomyślna w tym temacie, na czym kolega opiera więc "własną wiedzę" (lub skąd ją wywodzi?)
(tylko niech kolega mi znowu nie wyjedzie tekstem jak ostatnio, że nie odpowie bo wiedza kosztuje itp.