Witajcie.
Zaproponowano mi pracę w BON jako asystent pośrednika nieruchomościami. Od jakiegoś czasu wiem, że w przyszłości będę chciał się zajmować właśnie nieruchomościami (być może jako rzeczoznawca majątkowy również). Mam kilka pytań, i byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś bardziej doświadczony mi pomógł ))
- Czy żeby być pośrednikiem trzeba mieć licencję? i jak ma się sprawa w przypadku asystenta?
- W jakiej formie są zatrudniani asystenci? O pracę, zlecenie czy jeszcze coś innego? Czy mam zwrócić na coś szczególną uwagę, lub czegoś koniecznie się wystrzegać?
W jakiej wysokości prowizja jest akceptowalna? Mówię tutaj o asystencie.
- Czy praca może polegać jedynie na sprzedaży nieruchomości, czy również na ich wyszukiwaniu, ew. na pracach biurowych? Innymi słowy, jaki procent czasu taki asystent spędza w terenie, a jaki w biurze?
- I czy możecie dać jakieś rady komuś, kto za parę dni zacznie z tym zawodem przygodę?
Serdecznie dziękuję za pomoc i pozdrawiam, j.
pośrednik i asystent
dzięki za odpowiedzi. W poniedziałek będę podpisywał umowę, również zacznie się proces uczenia się najważniejszych rzeczy. W zasadzie nie mogę już się doczekać, bo bardzo chcę sprawdzić się w nieruchomościach. Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz, jeśli ktoś jest zatrudniony jako asystent, to czy podpisuje umowy z klientami - ma pełnomocnictwo pośrednika czy kogoś z biura, czy ma do tego prawo? i jeszcze jedno, gdzie szukacie klientów i jak robicie oferty?
rozumiem, bardzo dziękuję za informacje. Domyślam się, że sednem sprawy jest właśnie nakłonić ludzi, którzy samodzielnie chcą sprzedać nieruchomość do skorzystania z usług pośrednika.
Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz. Kto dokładnie płaci prowizję na rzecz biura czy pośrednika? Sprzedający czy kupujący?
Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz. Kto dokładnie płaci prowizję na rzecz biura czy pośrednika? Sprzedający czy kupujący?
Sprzedajacy i kupujący . Nie zawsze do jest możliwe zależy z kim biuro ma umowę . Jeżeli biuro współpracuje z innymi pośrednikami to prowizja może być tylko z jednej strony . Stawki dla asystentów są od 20 % od umowy do 45% czasem indywidualnie ustala się z przedsiębiorcą . Na poczatki za wiele nie oczekuj . Jak skończysz studia podyplomowe to pewno lepiej Cię potraktują . Porządne biuro nieruchomości ma na etacie prawników , sieć kilku komputerów z systemem MLS i daje po prostu biurko z telefonem kom do pracy . Ponosi koszty tego wszystkiego więc nie może płacić więcej asystentom .
Powodzenia
Powodzenia