pośrednik i asystent

Testy egzaminacyjne, symulacja transakcji, wzory dokumentów, porady i opinie - jak zostać pośrednikiem w obrocie nieruchomościami. Pytania i odpowiedzi do egzaminów części pisemnej i ustnej. Forum dostępne tylko dla użytkowników zarejestrowanych.
Jonek
Posty: 7
Rejestracja: 03 lip 2008, 16:37

Post autor: Jonek » 03 lip 2008, 16:43

Witajcie.
Zaproponowano mi pracę w BON jako asystent pośrednika nieruchomościami. Od jakiegoś czasu wiem, że w przyszłości będę chciał się zajmować właśnie nieruchomościami (być może jako rzeczoznawca majątkowy również). Mam kilka pytań, i byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś bardziej doświadczony mi pomógł ))

- Czy żeby być pośrednikiem trzeba mieć licencję? i jak ma się sprawa w przypadku asystenta?
- W jakiej formie są zatrudniani asystenci? O pracę, zlecenie czy jeszcze coś innego? Czy mam zwrócić na coś szczególną uwagę, lub czegoś koniecznie się wystrzegać?
W jakiej wysokości prowizja jest akceptowalna? Mówię tutaj o asystencie.
- Czy praca może polegać jedynie na sprzedaży nieruchomości, czy również na ich wyszukiwaniu, ew. na pracach biurowych? Innymi słowy, jaki procent czasu taki asystent spędza w terenie, a jaki w biurze?
- I czy możecie dać jakieś rady komuś, kto za parę dni zacznie z tym zawodem przygodę?

Serdecznie dziękuję za pomoc i pozdrawiam, j.

mnich
Posty: 160
Rejestracja: 17 sty 2008, 10:46

Post autor: mnich » 03 lip 2008, 17:48

Jonek na te wszystkie pytania musi Tobie odpowiedzieć przedsiębiorca , który Cie chce zatrudnić na stanowisku asystenta , a o licencji w tej chwili nie myśl , niech o nią martwi się przedsiębiorca

Jonek
Posty: 7
Rejestracja: 03 lip 2008, 16:37

Post autor: Jonek » 04 lip 2008, 1:09

dzięki, będę miał na uwadze. jaesli będziecie mieć jakieś rady, to śmiało, chętnie wszystko wchłonę )

Jonek
Posty: 7
Rejestracja: 03 lip 2008, 16:37

Post autor: Jonek » 05 lip 2008, 11:22

dzięki za odpowiedzi. W poniedziałek będę podpisywał umowę, również zacznie się proces uczenia się najważniejszych rzeczy. W zasadzie nie mogę już się doczekać, bo bardzo chcę sprawdzić się w nieruchomościach. Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz, jeśli ktoś jest zatrudniony jako asystent, to czy podpisuje umowy z klientami - ma pełnomocnictwo pośrednika czy kogoś z biura, czy ma do tego prawo? i jeszcze jedno, gdzie szukacie klientów i jak robicie oferty?

Jonek
Posty: 7
Rejestracja: 03 lip 2008, 16:37

Post autor: Jonek » 05 lip 2008, 16:55

rozumiem, bardzo dziękuję za informacje. Domyślam się, że sednem sprawy jest właśnie nakłonić ludzi, którzy samodzielnie chcą sprzedać nieruchomość do skorzystania z usług pośrednika.
Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz. Kto dokładnie płaci prowizję na rzecz biura czy pośrednika? Sprzedający czy kupujący?

infobis
Posty: 134
Rejestracja: 04 mar 2007, 22:52

Post autor: infobis » 05 lip 2008, 22:24

Sprzedajacy i kupujący . Nie zawsze do jest możliwe zależy z kim biuro ma umowę . Jeżeli biuro współpracuje z innymi pośrednikami to prowizja może być tylko z jednej strony . Stawki dla asystentów są od 20 % od umowy do 45% czasem indywidualnie ustala się z przedsiębiorcą . Na poczatki za wiele nie oczekuj . Jak skończysz studia podyplomowe to pewno lepiej Cię potraktują . Porządne biuro nieruchomości ma na etacie prawników , sieć kilku komputerów z systemem MLS i daje po prostu biurko z telefonem kom do pracy . Ponosi koszty tego wszystkiego więc nie może płacić więcej asystentom .
Powodzenia

Jonek
Posty: 7
Rejestracja: 03 lip 2008, 16:37

Post autor: Jonek » 06 lip 2008, 12:05

czyli rozumiem,ze prowizję biorę od strony, której ja coś sprzedają, bądź od której przyjmuję nieruchomość? wielkie dzięki za informacje i pomoc, postaram się być dobrym as. pośrednika ))

ODPOWIEDZ