pytanie-dane o nieruchomościach do wyceny

Wycena nieruchomości, rzecoznawcy majątkowi i kandydaci na rzeczoznawcę. Forum dostępne tylko dla użytkowników zarejestrowanych.
gutka81
Posty: 4
Rejestracja: 18 cze 2009, 18:15

Post autor: gutka81 » 18 cze 2009, 18:23

dopiero zaczynam praktyki. jestem kompletnie zielona jeśli chodzi o zdobywanie informacji potrzebnych do wykonania operatu szacunkowego. wiem ze info o transakcjach mozna uzyskać w starostwie itd. ale jak okreslić cechy tych nieruchomości?? mam date transakcji, położenie lokali, pietro itp, a skąd wziąć dane dotyczące wyposażenia, stanu technicznego lokalu??

andy1909Z
Posty: 535
Rejestracja: 23 lis 2007, 8:53

Post autor: andy1909Z » 19 cze 2009, 10:12

Stan techniczny lokalu - najczęściej jak budynku (rok budowy, wykonywane remonty, konserwacje).
Wyposażenie lokalu - jakie instalacje - takie jakie w budynku. Okna - widać z zewnątrz, a reszta w zasadzie nas nie interesuje. Chyba, że lokal zdewastowany - to wtedy bym wymienił.

gutka81
Posty: 4
Rejestracja: 18 cze 2009, 18:15

Post autor: gutka81 » 19 cze 2009, 11:19

dziękuję za odpowiedź:)
mam jeszcze pytanie: to że lokal nasz jest po remoncie, materiały wysokiej jakości (np drewno egzotyczne itd) a pozostałe no własnie nie wiemy jakie bądź odwrotnie nasze mieszkanie kiepskie a te wzięte pod uwagę do porównania super wykończone.. to nie ma wpływu na cene?? ( z ciekawości pytam).

andy1909Z
Posty: 535
Rejestracja: 23 lis 2007, 8:53

Post autor: andy1909Z » 20 cze 2009, 15:06

I tak i nie. Zależy od tego co kupujący szuka. Rzeczoznawca praktycznie nie ma szans na wejście do lokali mieszkalnych podobnych do nieruchomości wycenianej i dlatego najczęściej pomija wyposażenie lokalu. Natomiast ma możliwość ujęcia podwyższonego standardu w wycenie przy pomocy współczynnika korekcyjnego ( co jednak nie jest zalecane).
Jak wiesz wycena jest sztuką i każda nieruchomość jest inna. Wycena mówi o wartości a nie cenie.