GIODO

Wymiana doświadczeń, wzory dokumentów, sposoby prowadzenia biura nieruchomości, informacje bieżące, archiwizacja dokumentów, licencje, opisy programów do obsługi biur nieruchomości. Forum dostępne tylko dla użytkowników zarejestrowanych.
mila
Posty: 74
Rejestracja: 06 paź 2006, 20:31

Post autor: mila » 25 maja 2009, 23:54

Witam
Licencję zrobiłam 2 lata temu, lecz dopiero teraz otwieram własne biuro. Proszę o pomoc i wyjasnienie mi jak i gdzie razejestrowac zbiór danych osobowych zgodnie z ustawą GIODO? Jakie są tego koszty oraz procedury?
Pozdrawiam
mila

wycena2009
Posty: 58
Rejestracja: 11 mar 2009, 22:10

Post autor: wycena2009 » 28 maja 2009, 20:38

Wniosek możesz wysłać ze strony:
www.giodo.gov.pl
(jeśli nie posiadasz elektronicznego podpisu, dostarczyć też w wersji papierowej).
Do opisu zabezpieczeń komputerowych, internetowych radzę skonsultować się z informatykiem. Resztę można samemu wypełnić bez problemu. Jeśli szkoda Tobie czasu na bawienie się w to i chcesz żeby na pewno było ok, to wyspecjalizowane w tej działce firmy też nie są aż tak drogie.

mila
Posty: 74
Rejestracja: 06 paź 2006, 20:31

Post autor: mila » 20 mar 2010, 9:10

Czy ktoś może mi podać namiary na firmę zajmującą się rejestracją GIODO? Bardzo proszę o pomoc.

Permek
Posty: 13
Rejestracja: 29 paź 2009, 20:15

Post autor: Permek » 20 mar 2010, 20:46

Witam,
rejestracja zbioru danych osobowych to jest najmniejszy problem, formularz jest prosty i łatwy do wypełnienia, gorzej jest z wprowadzeniem w firmie podstawowej dokumentacji - polityki bezpieczeństwa informacji i instrukcji do przetwarzania danych osobowych w systemach informatycznych, ponadto istnieje konieczność prowadzenia wymaganych ewidencji, udzielania pracownikom pełnomocnictw, zakupu właściwego programu komputerowego do przetwarzania danych, który spełnia wymagania rozporządzenia, spełnienie wymagań technicznych przez lokal, w którym dane są przetwarzane, szkoleń wstępnych i okresowych pracowników, przeprowadzania auditów, powołanie ABI, ASI, itp. , jeżeli firma duża, to temat jest naprawdę skomplikowany, jeżeli firma jest mała, to sprawa jest prostsza, wdrożyć system to nie problem, problemem jest jego stałe doskonalenie,
Istnieje wiele podmiotów, które specjalizują się we wdrożeniach systemów danych osobowych w firmach, przyjemność jednak taka jest droga, polecam lekturę ustawy i rozporządzenia, tam wszystko jest napisane, a na stronie giodo są wszystkie formularze i wyjaśnienia,
radzę nie rejestrować zbioru dopóki nie jest wdrożony cały system, wtedy łatwiej o kontrolę, bo maja na ciebie namiary :-), jednocześnie trzeba pamiętać, że za naruszenie ustawy o ochronie danych osobowych (np. niezarejestrowanie zbioru, kiedy jest taki obowiązek) grozi kara pozbawienie wolności, ponadto kontrola jest pewna, kiedy ktoś życzliwy na ciebie doniesie do giodo albo nastąpił jakiś incydent związany z ujawnieniem danych osobowych osobie nieuprawnionej,
temat naprawdę jest złożony, ale ciekawy, jeżeli masz wolną gotówkę polecam kurs ABI organizowany przez KSOIN, można się naprawdę dużo dowiedzieć,

tu masz linka, jak wypełnić wniosek do giodo (część ABCD), to jest przykładowy zarejestrowany zbiór, ale tak jak pisałem to jest dopiero początek tematu,

http://egiodo.giodo.gov.pl/form_ver0.dh ... m_id=17001

pozdrawiam

Certyfikowany ABI

ODPOWIEDZ