Kupno Dzialki od sasiada

Wszelkie problemy prawne związane z nieruchomościami: prawo pierwokupu, ustawy, akty prawne, interpretacje, pomoc w rozwiązywaniu problemów.
nico_85
Posty: 2
Rejestracja: 18 maja 2010, 17:11

Post autor: nico_85 » 18 maja 2010, 17:27

Dziendobry wszystkim:) Mam taka prosbe bo jestem wogole zielony z tematow tego typu... Otuz pytanie brzmi co jest mi potrzebne do kupna dzialki na ktorej stoi budynek nie uzywany (stara stajnia) od sasiada do kogo mam sie z tym udac jakie papiery musza byc potrzebne odemnie i od sasiada i ile to wszystko by mnie kosztowalo chodzi mi o same zalatwianie tego wszystkiego... Jak ktos by mogl byc tak mily i odpisal mi na temat to byl bym bardzo wdzieczny:) Dziekuje z gory i pozdrawiam:)

andy1909Z
Posty: 535
Rejestracja: 23 lis 2007, 8:53

Post autor: andy1909Z » 18 maja 2010, 19:26

Sprzedawca - aktualna księga wieczysta (z sądu rejonowego) - jeśli brak to dokument z ewidencji gruntów i budynków.
Odpis kw - 30 złotych.
Kupujący - dowód osobisty + kasa.
Notariusz - mają stawki wg prawa - wejdź na google. Najczęściej biorą max., możesz ponegocjować.
I razem do notariusza.

AIS

nico_85
Posty: 2
Rejestracja: 18 maja 2010, 17:11

Post autor: nico_85 » 19 maja 2010, 18:33

a ja slyszalem ze geodeta i ktos tam jeszcze jest tez potrzebny prawda to? i czy jezeli on nie zaplacil podatku z ta dzialke bo to jest na jego podworzu to oznacza to ze nie moze tego sprzedac? i jeszcze jedno pytanie czy moze lepiej bedzie dogadac sie z sasiadem i zalatwic to jako darowizne a zaplata bedzie tzw. na czarno... chodzi mi o to ktoro z tych wyjsc by bylo najlepsze, najtansze i najszybsze? Prosze o odpowiedz, dziekuje i pozdrawiam:)

andy1909Z
Posty: 535
Rejestracja: 23 lis 2007, 8:53

Post autor: andy1909Z » 21 maja 2010, 21:03

kochany - na czarno ? to nie te forum.
Tu na biało.
Rób na czarno - podejrzewam, ze masz już dowód osobisty.
Pamiętaj - jest jeszcze Urząd Skarbowy.
A skoro zaczynasz, że może na czarno - to ja kończę odpowiedzi.