Nowe BON

Wymiana doświadczeń, wzory dokumentów, sposoby prowadzenia biura nieruchomości, informacje bieżące, archiwizacja dokumentów, licencje, opisy programów do obsługi biur nieruchomości. Forum dostępne tylko dla użytkowników zarejestrowanych.
FreeMind
Posty: 5
Rejestracja: 10 mar 2011, 12:54

Post autor: FreeMind » 10 mar 2011, 13:09

Witam

Wiele na tym forum znalazłem postów odnośnie założenia firmy. Niestety mało konkretów w tych, które czytałem.
Zamierzam założyć BON, sam jestem pośrednikiem. W zawodzie pracowałem mało, ale mogę liczyć (nie za friko, oczywiście) na pomoc doświadczonego pośrednika. Moje pytania są następujące - a odpowiedzi potrzebne do symulacji kosztów i przychodów na najbliższe dwa lata.

Proszę skorygujcie moje wyliczenia jeśli są błędne:
1. Zakup systemu do obsługi BON z wykupieniem serwera (2 lic)itp ~ max 2500 jednorazowo
2. Utrzymanie systemu + serwer ~ max 900 m-ąc
3. Stworzenie strony internetowej ~ max 3500 jednorazowo
4. Koszty tel. mobilnej ~ max 900 zł m-ąc
5. inne koszty tel stacjonarna/intern/inter mobilny itp.~ max 400 zł m-ąc
6. reklama (tu pytanie - czy np: wykupienie programu, który oferuje dostęp do np: 30 portali ogłoszeniowych - już opłatę za portale ma w cenie swojego abonamentu - czy też muszę podpisywać z portalami oddzielne umowy?) ~ max 1000 zł m-ąc (przy założeniu ok. 80~100 aktywnych ofert)
7. szkolenia obowiązkowe ~ max 1500 zł rok
8. ubezpieczenie OC ~ max 2000 rok
9. materiały ekspoatacyjne (papier/toner itp) ~ max 1500 zł rok
10. reklama - wizytówki itp ~ max 700 zł rok

Oczywiście nie mam tu kosztów samochodu (paliwo), kosztów utrzymania samego lokalu (czynsz) i innych kosztów, które wiadomo, że trzeba ponosić co m-ąc. Ale inne koszty już znam i potrafię je przewidzieć.

Najbardziej zależy mi na informacji odnośnie reklamy i współpracy z portalami. Rozumiem, że "gazeta" w postaci papierowej to juz przeszłość? Czy może jednak powinniśmy umieszczać tam oferty?

Z góry dziękuję za informacje. Jeśli za dużo pytań na raz to mogę utworzyć oddzielne wątki :)
Jeśli ktoś nie chce napisać na forum - bo to tajemnica - to może chociaż podpowie na PRIV.

Pozdrawiam,
FreeMind

damcar27
Posty: 134
Rejestracja: 02 kwie 2007, 0:04

Post autor: damcar27 » 10 mar 2011, 14:43

1 ceny są negocjowalne bynajmniej ja przy zakupie e-biuro się potargowałem, warto poszukać oprogramowania za które zapłacisz jednorazowo gdyż firmy sprzedające tego typu oprogramowania jak np a..rai już nie sprzedają programu a każą sobie płacić miesięczny abonament (80zł).

2 za serwer i domenę płace rocznie 350 zł

3 dobra strona (przyjazna wyszukiwarkom) około 5-8 tys zł. Można oczywiście iść innym krokiem i kupić szablon od firmy specjalizujących się w tego typu ofertach za 2000 - 3000 zł ale drugie tyle wydasz na jej optymalizację.

4 i 5 na dwa biura mam 2 komórki + 2 stacjonarne + internet , a koszt miesięczny max 300 zł

6 z każdym portalem oddzielna umowa o współpracy (z niektórymi opłaciłem z góry za cały rok) pozostałe miesięczny abonament - około 600 zł

7 kursy internetowe 3X8 godzin około 450 - 500 zł

8 OC - 500zł

9 1000zł

10 reklama to nie tylko wizytówki:
-internet około 500zł/miesiąc o ile się znasz na pozycjonowaniu,
-reklama zewnętrzna - bilbordy 2x3 metra dwustronny około 1000-1500zł
-banery "na sprzedaż" 1 m kw około 16-20 zł

Reklamę w gazetach całkowicie sobie podarowałem - tylko internet

FreeMind
Posty: 5
Rejestracja: 10 mar 2011, 12:54

Post autor: FreeMind » 10 mar 2011, 15:05

Bardzo dziękuję za informację.

Z tego wynika, że powinienem przesunąć część kosztów z utrzymania szeroko rozumianych "mediów" (komórka, internet, system itp) na reklamę - ale nie reklamę dotyczącą ofert, tylko samego BON.

Czy ktoś jeszcze może podzielić się swoimi spostrzeżeniami.

Pozdrawiam
FreeMind
Ostatnio zmieniony 10 mar 2011, 15:37 przez FreeMind, łącznie zmieniany 1 raz.

seba_lbn
Posty: 8
Rejestracja: 05 gru 2010, 18:53

Post autor: seba_lbn » 12 mar 2011, 9:27

1. 2500 rocznie
2. 0 - 1000 zł rok (zależy od opcji)
3. 5000 zł
4. 6000 rok
5. 2000 rok
6. średnio z prasą, reklamą zewn. i portalami - ok 20 000 zł rok
7. ok 600 zł rok
8. 500 zł rok
9. nie wiem ;)
10. patrz pkt. 6

Do tego: koszty biura, pracowników, i innych obowiązkowych opłat :) a żeby zarobić... cóż... trzeba być zawsze i wszędzie lepszym oraz sprytniejszym od konkurencji ... jak nie będziesz to po 2 latach zamkniesz działalność...

Pozdrawiam

FreeMind
Posty: 5
Rejestracja: 10 mar 2011, 12:54

Post autor: FreeMind » 16 mar 2011, 13:07

Dziękuję za kolejną informację bardzo dla mnie przydatną.

Na razie przeglądam zarówno oferty odnośnie systemu i kosztów jego utrzymania jak i rozmawiam z "firmami" od tworzenia stron. Dodatkowo weryfikuję wiedzę i ceny z zakresu dostępu do netu i miejsca na serwerze. Między innymi dzięki Wam obrałem sobie "jakieś" widełki i tych założeń będę się trzymał.

Sprawa reklamy, widzę, że to bardziej indywidualne wyczucie, i można (nawet trzeba) przeznaczyć "lwią" część budżetu. OK.

Teraz sprawa prognozowania sprzedaży. Ale jak to ładnie ujął seba_Ibn "a żeby zarobić... cóż... trzeba być zawsze i wszędzie lepszym oraz sprytniejszym od konkurencji ... "

Mam jakieś założenia patrząc na rynek na którym będę działał w obecnym stanie. Powinno się udać :)
Pożyjemy, popracujemy, zobaczymy.

Jeśli ktoś jeszcze może podzielić się wiedzą lub udzielić przydatnych wskazówek to będę wdzięczny.

Pozdrawiam
FreeMind

ODPOWIEDZ