Witam.
Pośrednik powinien wywiesić swój cennik usług w widocznym miejscu dla klienta, tak twierdzi Inspekcja Handlowa. Mam jednak pytanie odnośnie jego treści. Jedno biuro w moim mieście dodaje do każdej umowy cennik z wymienionymi opłatami, które są nazywane administracyjnymi. Rozumiem opłaty za dojazd do klienta oddalonego o XX km lub wykonanie filmów lub zdjęć panoramicznych pomieszczeń, które moga być "nadprogramowe". Jednak takie punkty jak: opłata za samo podpisanie umowy 50zł, omówienie strategii sprzedaży i stworzenie oferty 100zł, ogłoszenia oferty w gablotach 50 zł/msc, ogłoszenia na stronie lub portalach 100zł/msc, wywieszenie baneru reklamowego 50zł/msc, wizyta u klienta z prezentacją nieruchomości 100zł/wizyta, obecność pośrednika u notariusza 150zł itp.+ (oczywiście prowizja, która liczona jest osobno), chyba trochę wykracza poza możliwości? Czy ma miejsce coś takiego w Waszych biurach, czy po prostu jest to wymysł?
Pozdrawiam
Cennik usług pośrednictwa
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 17 cze 2012, 22:21
Umowa może zawierać jakiekolwiek postanowienia. Oczywiście musi zawierać elementy umowy pośrednictwa jak ubezpieczenie, pośrednik, nr licencji. Ale oprócz tego, to każdy może sobie wpisać co tylko chce. Jeżeli druga strona się na to godzi, to czemu nie?
A propos cennika, to UOKiK zastrzega, że umowy muszą być negocjowane!
A propos cennika, to UOKiK zastrzega, że umowy muszą być negocjowane!
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 04 cze 2011, 15:54
Bez przesady! )
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 19:14 przez prawnicy-nieruchomosci, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 04 cze 2011, 15:54