Procedura wpisu do rejestru zabytków

Wszelkie problemy prawne związane z nieruchomościami: prawo pierwokupu, ustawy, akty prawne, interpretacje, pomoc w rozwiązywaniu problemów.
goja
Posty: 9
Rejestracja: 06 kwie 2007, 12:29

Post autor: goja » 26 cze 2007, 9:06

Dzień dobry!
Czy ktoś z Państwa mógłby mi przedstawić jaka procedura obowiązuje przy wpisie nieruchomości do rejestru zabytków?
Chodzi mi o to jakie czynności i kto wykonouje, jakie dokumenty są niezbędne.
Z góry dziękuję.

PiotrW
Site Admin
Posty: 1506
Rejestracja: 28 sie 2006, 9:13

Post autor: PiotrW » 27 cze 2007, 7:55

Sprawy wpisu do rejestru zabytków reguluje Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 14 maja 2004 r. w sprawie prowadzenia rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem. Art. 9. ust. 1 powyższej ustawy reguluje, że do rejestru zabytków wpisuje się zabytek nieruchomy na podstawie decyzji wydanej przez wojewódzkiego konserwatora zabytków z urzędu bądź na wniosek właściciela zabytku nieruchomego lub użytkownika wieczystego gruntu, na którym znajduje się zabytek nieruchomy. Wojewódzki konserwator przeprowadza postępowanie mające na celu zgromadzenie odpowiednich informacji i dokumentów potwierdzających wartość zabytku i zasadność wpisu do rejestru. Na koniec wydaje decyzję o wpisie do rejestru.

ODPOWIEDZ