wywłaszczenie gruntu

Wszelkie problemy prawne związane z nieruchomościami: prawo pierwokupu, ustawy, akty prawne, interpretacje, pomoc w rozwiązywaniu problemów.
Waldemar
Posty: 3
Rejestracja: 10 maja 2006, 13:24

Post autor: Waldemar » 10 maja 2006, 15:13

Prosze o pomoc.
Jestem rolnikiem i na moim polu chcą zbudować wał zbiornika wodnego Racibórz.
Zaproponowano mi cenę jak za grunty rolne a jest decyzja lokalizacyjna wojewody i nie ma Planu zagospodarowania przestrzennego.
RZGW miało dwa miesiące na rokowania a tylko zaproponowali tę samą cenę. Teraz Starosta zaczął wywłaszczenie.
To jest połowa mojego gospodarstwa.
Ratujcie nie wiem co mam dalej robić.
W okolicach wykupiono grunty za wyższe kwoty ale nikt mi nie chce udostępnić danych z tych transakcji.
Może ktoś mógłby wykonać wycenę i czy na podstawie takiej wyceny mogę domagać się godziwego odszkodowania ?
proszę o kontakt 600729936

Agula
Posty: 86
Rejestracja: 22 lut 2006, 20:17

Post autor: Agula » 11 maja 2006, 9:54

witaj
przepisy o wywłaszczeniu i odszkodowaniach sa w Ustawie o gospodarowaniu nieruchomosciami:
http://prawo.w.nieruchomosci.pl/ustawa_ ... omosciami/

nie wiem czy ci to pomoze, ale przynajmniej bedziesz mial jakąś wiedzę na ten temat.
Art.130 punkt2 mówi że ustalenie wysokości odszkodowania następuje po uzyskaniu opinii rzeczoznawcy majatkowego, okreslającego wartość nieruchomosci. Czy taka wycena była robiona?

Waldemar
Posty: 3
Rejestracja: 10 maja 2006, 13:24

Post autor: Waldemar » 11 maja 2006, 19:36

Dziękuję za odzew.
Wycenę zlecił teraz Starosta ale znając praktykę wywłaszceń obawiam się iż rzeczoznawca powołany przez Staroste będzie reprezentował interesy zleceniodawcy opierajac się na ofercie RZGW. Stąd moje pytanie czy mogę taką wycene zlecic sam i na tej podstawie domagać się odszkodowania w oparciu o operat szacunkowy wykonany na moje zlecenie.
pozdrawiam

galined
Posty: 168
Rejestracja: 22 paź 2005, 21:41

Post autor: galined » 12 maja 2006, 19:49