Strona 1 z 1

: 26 cze 2007, 9:06
autor: goja
Dzień dobry!
Czy ktoś z Państwa mógłby mi przedstawić jaka procedura obowiązuje przy wpisie nieruchomości do rejestru zabytków?
Chodzi mi o to jakie czynności i kto wykonouje, jakie dokumenty są niezbędne.
Z góry dziękuję.

: 27 cze 2007, 7:55
autor: PiotrW
Sprawy wpisu do rejestru zabytków reguluje Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 14 maja 2004 r. w sprawie prowadzenia rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem. Art. 9. ust. 1 powyższej ustawy reguluje, że do rejestru zabytków wpisuje się zabytek nieruchomy na podstawie decyzji wydanej przez wojewódzkiego konserwatora zabytków z urzędu bądź na wniosek właściciela zabytku nieruchomego lub użytkownika wieczystego gruntu, na którym znajduje się zabytek nieruchomy. Wojewódzki konserwator przeprowadza postępowanie mające na celu zgromadzenie odpowiednich informacji i dokumentów potwierdzających wartość zabytku i zasadność wpisu do rejestru. Na koniec wydaje decyzję o wpisie do rejestru.