: 04 sie 2005, 15:02
Wśród wielu cech, wpływających na ogólną ocenę pośrednika w obrocie nieruchomościami i zarządcy nieruchomości, można oprócz wykształcenia i kompetencji fachowych wymienić:
- Ogólną inteligencję i spostrzegawczość,
- Dyspozycyjność,
- Kulturę osobistą,
- Zdolność do samoorganizacji,
- Sumienność i gotowość do pomocy, wreszcie
- Bezwzględną uczciwość.
[b:071acbc622]Negocjacje i umiejętności interpersonalne[/b:071acbc622]
Pośrednik i zarządca nieustannie negocjują i angażują się w przeróżne mediacje. Sucha wiedza nabyta na studiach nie na wiele się przyda, jeżeli brakowało Ci będzie umiejętności interpersonalnych umożliwiających skuteczną komunikację z klientami. Umiejętność komunikowania się może być nabyta lub wrodzona. Nie musisz się jej specjalnie uczyć, jeżeli lubisz swój styl życia, nie boisz się ludzi i pracy z nimi, jesteś z natury człowiekiem śmiałym. Jest ważne, aby umieć pracować ze wszystkimi typami osób, być dobrym słuchaczem, umieć zrozumieć osobowość klienta, wiedzieć, jak zbierać informacje, a następnie je usystematyzować. Jeżeli nie kłócisz się, nie przerywasz klientowi, uśmiechasz się, umiesz przepraszać, wybaczasz ludziom ich zachowanie - wówczas odniesiesz sukces mierzony także
- Ogólną inteligencję i spostrzegawczość,
- Dyspozycyjność,
- Kulturę osobistą,
- Zdolność do samoorganizacji,
- Sumienność i gotowość do pomocy, wreszcie
- Bezwzględną uczciwość.
[b:071acbc622]Negocjacje i umiejętności interpersonalne[/b:071acbc622]
Pośrednik i zarządca nieustannie negocjują i angażują się w przeróżne mediacje. Sucha wiedza nabyta na studiach nie na wiele się przyda, jeżeli brakowało Ci będzie umiejętności interpersonalnych umożliwiających skuteczną komunikację z klientami. Umiejętność komunikowania się może być nabyta lub wrodzona. Nie musisz się jej specjalnie uczyć, jeżeli lubisz swój styl życia, nie boisz się ludzi i pracy z nimi, jesteś z natury człowiekiem śmiałym. Jest ważne, aby umieć pracować ze wszystkimi typami osób, być dobrym słuchaczem, umieć zrozumieć osobowość klienta, wiedzieć, jak zbierać informacje, a następnie je usystematyzować. Jeżeli nie kłócisz się, nie przerywasz klientowi, uśmiechasz się, umiesz przepraszać, wybaczasz ludziom ich zachowanie - wówczas odniesiesz sukces mierzony także