Cześć !
Jeśli to jeszcze aktualne , to ja też serdecznie proszę o przesłanie........
Biznes paln biura nieruchomości
ja też proszę o to opracowanie.może dołoże swoje uwagi.mój adres [email]"eleardrive@interia.pl"[/email] boro
Szanowni Państwo! Początkiem procesu rozpoczęcia działalności z zakresu prowadzenia profesjonalnego biura obrotu nieruchomościami i odniesienia sukcesu w tej branży powinno być w kolejności
1/określenie budżetu (środków jakie zamierzamy zainwestować w biuro)
2/ sporządzenie planu działania, organizacji biura z uwzględnieniem środków, które można refinansować z UE
3/ zatrudnienie odpowiednich ludzi:
-osoby odpowiedzialnej i kierującej zespołem maklerów (najlepiej licencjonowany pośrednik z odpowiednim doświadczeniem, znajomością dziedzin prawa potrzebnych w sprawach związanych z obrotem nieruchomościami, znajomością technik sprzedaży i technik negocjacyjnych, umiejętnością kierowania grupą osób, etc.)
- osoby odpowiedzialnej za sprawy związane z pomocą w pozyskiwaniu środków na nabycie nieruchomości (kredyty, współpraca z bankami)
- osoby zajmującej się marketingiem, sprawami organizacyjnymi biura, etc.
- maklerów- bardzo ważne, aby stworzyć zgrany zespół- unikać dużej rotacji pracowników.
4/ Przygotowanie projektów umów (pośrednictwa w sprzedaży, kupnie, najmie, wynajmie; umów przedwstępnych: hipoteka, ANR- pierwokup, egzekucja z nieruchomości, etc).
W szczególlności ważne są zapisy umowy na pośrednictwo- w tym dokumencie zabezpieczamy przecież wynagrodzenie za nasze czynności.
W profesjonalnym biurze każdy makler powinien mieć prócz wiedzy, prezencji i zdolności interpersonalnych; swoje stanowisko pracy:
biurko, wygodny fotel, komputer z pełnym oprogramowaniem w tym z programem do prowadzenia bon (polecam program RealNet); aparat cyfrowy, etc.
Pamiętać należy, iż profesjonalne biuro pośrednictwa w obrocie nieruchomościami działa zgodnie ze standardami zawodowymi!!!! Dąży do zawierania umów z prawem wyłączności (jest w systemie MLS), w ogłoszeniach ujawnia status posrednika, etc.
To jest kilka podstawowych wskazówek, dla osób chcących otworzyć własne biuro.
Aby zaistnieć na rynku z ofertą nowego biura potrzebna jest przede wszystkim kreatywnośc i profesjonalizm.
życzę Wam i sobie żebyśmy mieli wśród naszych kolegów samych profesjonalistów. Potępiajmy i wystrzegajmy się nieuczciwych praktyk!!!
1/określenie budżetu (środków jakie zamierzamy zainwestować w biuro)
2/ sporządzenie planu działania, organizacji biura z uwzględnieniem środków, które można refinansować z UE
3/ zatrudnienie odpowiednich ludzi:
-osoby odpowiedzialnej i kierującej zespołem maklerów (najlepiej licencjonowany pośrednik z odpowiednim doświadczeniem, znajomością dziedzin prawa potrzebnych w sprawach związanych z obrotem nieruchomościami, znajomością technik sprzedaży i technik negocjacyjnych, umiejętnością kierowania grupą osób, etc.)
- osoby odpowiedzialnej za sprawy związane z pomocą w pozyskiwaniu środków na nabycie nieruchomości (kredyty, współpraca z bankami)
- osoby zajmującej się marketingiem, sprawami organizacyjnymi biura, etc.
- maklerów- bardzo ważne, aby stworzyć zgrany zespół- unikać dużej rotacji pracowników.
4/ Przygotowanie projektów umów (pośrednictwa w sprzedaży, kupnie, najmie, wynajmie; umów przedwstępnych: hipoteka, ANR- pierwokup, egzekucja z nieruchomości, etc).
W szczególlności ważne są zapisy umowy na pośrednictwo- w tym dokumencie zabezpieczamy przecież wynagrodzenie za nasze czynności.
W profesjonalnym biurze każdy makler powinien mieć prócz wiedzy, prezencji i zdolności interpersonalnych; swoje stanowisko pracy:
biurko, wygodny fotel, komputer z pełnym oprogramowaniem w tym z programem do prowadzenia bon (polecam program RealNet); aparat cyfrowy, etc.
Pamiętać należy, iż profesjonalne biuro pośrednictwa w obrocie nieruchomościami działa zgodnie ze standardami zawodowymi!!!! Dąży do zawierania umów z prawem wyłączności (jest w systemie MLS), w ogłoszeniach ujawnia status posrednika, etc.
To jest kilka podstawowych wskazówek, dla osób chcących otworzyć własne biuro.
Aby zaistnieć na rynku z ofertą nowego biura potrzebna jest przede wszystkim kreatywnośc i profesjonalizm.
życzę Wam i sobie żebyśmy mieli wśród naszych kolegów samych profesjonalistów. Potępiajmy i wystrzegajmy się nieuczciwych praktyk!!!
Niewątpliwie bardzo cenne rady. Jeśli to robić to tylko profesjonalnie. Skończyły sie czasy chałupnictwa. Ja bym jeszcze podkreślił, że w profesjonalnym biurze powinna być osoba która będzie udzielać porad prawnych w zakresie nieruchomości (spadki, rozwody, eksmisje, wymeldowania, itp.). Wielu nie może dokonać sprzedaży bo nie ma uregulowanego stanu prawnego i często nie wiedzą jak to zrobić.