Sytuacja na rynku
sytuacja mnie nie dobija może dlatego, iż od miesiąca prowadzę biuro
bardziej dobija mnie kontakt z innymi pośrednikami. Poruszam się w różnych środowiskach ale to co się dzieje u pośredników przechodzi moje wszelkie wyobrażenia. Przykład - oferta lokalu wystawiona przez pośrednika, mam klienta zainteresowanego pisze uprzejmie o podanie szerszej informacji i możliwość spotkania i co otrzymuję cytuję:
"Szanowny Panie biuro XXXXX nie współpracuje z innymi pośrednikami Z poważaniem" - czyli innymi słowy "spadaj na drzewo"
Ktoś może uświadomi mi czy to jest standard ? Na drugie pytanie czy odmawiają okazania lokalu nie dostałem już odpowiedzi. Nie chce mi się ich męczyć bo lokal okazał się za mały ale do jasnej cholery - pomijam naruszenie przepisów to jaki jest sens czegoś takiego. Czy naprawdę lepiej nie pokazywać jeżeli nie ma się szansy na prowizję od każdej ze strony ...????
Milo
bardziej dobija mnie kontakt z innymi pośrednikami. Poruszam się w różnych środowiskach ale to co się dzieje u pośredników przechodzi moje wszelkie wyobrażenia. Przykład - oferta lokalu wystawiona przez pośrednika, mam klienta zainteresowanego pisze uprzejmie o podanie szerszej informacji i możliwość spotkania i co otrzymuję cytuję:
"Szanowny Panie biuro XXXXX nie współpracuje z innymi pośrednikami Z poważaniem" - czyli innymi słowy "spadaj na drzewo"
Ktoś może uświadomi mi czy to jest standard ? Na drugie pytanie czy odmawiają okazania lokalu nie dostałem już odpowiedzi. Nie chce mi się ich męczyć bo lokal okazał się za mały ale do jasnej cholery - pomijam naruszenie przepisów to jaki jest sens czegoś takiego. Czy naprawdę lepiej nie pokazywać jeżeli nie ma się szansy na prowizję od każdej ze strony ...????
Milo
Witam
Cieszę się Milo, że nie jestem sam jeśli chodzi o współpracę. Nie prowadzę jeszcze biura ale wszystko jest mam nadzieję na dobrej drodze. Ale już jako świeżak- wiem, że współpraca z innymi pośrednikami to będzie coś istotnego. Pytanie tylko czy inni tak myślą. A może chcą być jako samotne wyspy. W każdym razie jako osoba od niedawna prowadząca biuro, pozytywnie nastawiłeś mnie swoim podejściem dzisiejszego ranka. Dzięki wielkie!
Pozdrowienia
Cieszę się Milo, że nie jestem sam jeśli chodzi o współpracę. Nie prowadzę jeszcze biura ale wszystko jest mam nadzieję na dobrej drodze. Ale już jako świeżak- wiem, że współpraca z innymi pośrednikami to będzie coś istotnego. Pytanie tylko czy inni tak myślą. A może chcą być jako samotne wyspy. W każdym razie jako osoba od niedawna prowadząca biuro, pozytywnie nastawiłeś mnie swoim podejściem dzisiejszego ranka. Dzięki wielkie!
Pozdrowienia
Problem współpracy nie jest tak prosty i oczywisty ... na wstępie należy się zastanowić czy chcemy współpracować z każdym ? Miałem do czynienia z różnymi biurami i nie do każdego zwrócę się ponownie z propozycją współpracy ! Miałem też przyjemność poznać trochę pośredników którzy uzyskali licencję na nowych zasadach i o ile okazali się przesympatyczni o tyle nie zawsze do końca douczeni reasumując poziom przygotowania merytorycznego do zawodu był o wiele wyższy gdy trzeba było zdać egzamin państwowy i jest to też opinia ich samych !! . Nie chciałbym tu oczywiście generalizować i mam nadzieję że nikt nie poczuje się urażony bo kwestia przygotowania do zawodu jest sprawą bardzo indywidualną.
Ciekawostka z innej branży - czy są jeszcze niedowiarki, które myślą, że pojedyncze biura nieruchomości przetrwają? Pomimo znaków na niebie i ziemi (Mc Donald's, Empik itp.), że było, jest i będzie inaczej?
Polskie biura podróży czekają fuzje i przejęcia
Branża turystyczna zaczęła się konsolidować. Grupa obecnych kilkunastu liderów wkrótce skurczy się do czterech - pięć firm. Większa skala działalności pozwoli zredukować koszty i obniżać ceny. W Polsce działa obecnie ponad 3 tys. biur turystycznych. Ale liczących się graczy jest zaledwie garstka - to kilkanaście firm, które sprzedają rocznie powyżej 50 tys. wycieczek. Postępująca konsolidacja rynku sprawia, że grupa liderów będzie się mocno kurczyć. - Wkrótce będą to zaledwie cztery - pięć firm, za to obsługujących powyżej 200 tys. klientów rocznie - zapowiada wiceprezes Rainbow Tours Remigiusz Talarek.
Polskie biura podróży czekają fuzje i przejęcia
Branża turystyczna zaczęła się konsolidować. Grupa obecnych kilkunastu liderów wkrótce skurczy się do czterech - pięć firm. Większa skala działalności pozwoli zredukować koszty i obniżać ceny. W Polsce działa obecnie ponad 3 tys. biur turystycznych. Ale liczących się graczy jest zaledwie garstka - to kilkanaście firm, które sprzedają rocznie powyżej 50 tys. wycieczek. Postępująca konsolidacja rynku sprawia, że grupa liderów będzie się mocno kurczyć. - Wkrótce będą to zaledwie cztery - pięć firm, za to obsługujących powyżej 200 tys. klientów rocznie - zapowiada wiceprezes Rainbow Tours Remigiusz Talarek.
Elena-znowu pudło.. firmy ktore wymieniasz bazuja na hurtowych zakupach i tym wygrywaja z indywidualnymi pkt. Nie wyobrazam sobie biura turystycznego ktore samo obdzwania hotele na świecie i probuje umowic sie na wysylke grupy turystow. W nieruchomościach lokalne biuro moze zebrac oferty z okolicy i na równi z gigantami sieciowymi prezentować je w internecie.
Oczywiście, ale takie biuro prędzej czy później będzie biurem sieciowym - jednym z kilku czy kilkunastu. Dla przykładu, natknęłam się ostatnio na artykuł o jednej z polskich sieci: http://www.rp.pl/artykul/8,513109.html. Warto też sprawdzić artykuły na www.franchising.pl. Może czas nam zdjąć różowe okulary?
Koleżanka Elena albo sama prowadzi gruby biznes i namawia innych do franczyzy albo ... hm jak napisał przedmówca potrzebuje oparcia. Globalnie nie znaczy dobrze o czym przekonuję się na co dzień gdy odwiedzają mnie klienci biur (oddziałów na franczyzie) dużych korporacji. Obsługa klienta bardzo kiepskiej jakości, opisy nieruchomości całkowicie nie zgadzają się z rzeczywistością, a co najlepsze tysiące ofert na stronie ale o którą nie zapytasz to już nieaktualna bo zapomnieli usunąć lub jest wystawiona dla zwabienia klienta - wtedy przedstawiają aktualne " atrakcyjne" oferty. Prowadzę biznes z moją druga połówką co owocuje "dopieszczeniem każdego klienta" i to przynosi efekty. Jak już wspominałem w poprzednim poście przez pierwszy rok była: reklama, reklama i jeszcze raz reklama - w moim przypadku tablice, bannery. Na dzień dzisiejszy pozostało pozycjonowanie google i to wystarcza, że teraz klient sam do mnie trafia.