Programy finansowania małych firm???

Wymiana doświadczeń, wzory dokumentów, sposoby prowadzenia biura nieruchomości, informacje bieżące, archiwizacja dokumentów, licencje, opisy programów do obsługi biur nieruchomości. Forum dostępne tylko dla użytkowników zarejestrowanych.
lexi
Posty: 66
Rejestracja: 17 gru 2006, 15:37

Post autor: lexi » 05 mar 2007, 16:39

Witam,
mam pytanie do Kolegów i Koleżanek, którzy właśnie otworzyli/otwierają swoje biura - czy korzystaliście Państwo z jakiegokolwiek programu finansowania mikroprzedsiębiorstw? A tak konkretnie - czy to bardzo uciążliwa "ścieżka zdrowia", czy warto, czy może wziąć sobie kredyt pod hipotekę własnego domu i nie bawić się w żadne programy. No i kwestia zasadnicza, jeśli nie jest to zbyt "osobiste" pytanie - jaka kwota to minimum aby zacząć?
Zielona jestem kompletnie, jak widać... :-) ale liczę na wskazówki, dziękuję i pozdrawiam,
Ola

olek_k1
Posty: 24
Rejestracja: 28 paź 2006, 16:22

Post autor: olek_k1 » 05 mar 2007, 19:45

Ja właśnie organizuję biuro. Wydana kwota zależy od tego co planujesz!! Można kupić malucha za 500 zł i mercedesa za 300 tys. Może powiem tak: sama raczej nie będziesz w tym biurze, więc poszukaj albo wspolnika albo pracownika( pracowników?). Musisz mieć lokal, najlepiej taki ,żeby wstydu sobie nie robić. To pewnie wydatek ok. 2 tys na miesiąc(minimum). Laptop, chyba to najlepsze rozwiązanie ale myślę,że drugi komp w biurze też bedzie potrzebny. Więc już mamy ok. 3 tys + 2,5 tys. Oprogramowanie , choćby tylko Office to ok. 700 zł na kompa. Meble do biura .......i tu już może być różnie ale myślę ,że trzeba przyjąc minimum 5 tys. Do tego drukarka, fax, telefon, niszczarka, sejf by się przydał(GIODO). Te niby duperele wyjdą następne 1,5 - 2 tys. Samochód pewnie jakiś masz. Więc nie liczę. ZUS w pierwszym miesiącu ok. 800 zł , jeśli pracownik to jego pensja z ZUS prawie 2 tys. Acha kaucja za lokal, pewnie minimum miesięczna. Więc następne 2 tys. Trochę materiałów biurowych, czajnik, zastawa stołowa itd. pewnie ok. 500-1000 zł. Teraz przechodzimy do konkretów.Musisz mieć stronę w necie. Pewnie to komuś zlecisz. Myślę ,że musisz się liczyć z wydatkiem ok. 2 tys zł. Można pewnie taniej ale i o wiele drożej. I pozostaje najważniejsze. Ktoś musi się dowiedzieć ,że założyłaś firmę i działasz. Czyli reklama. I tu wszystko już zależy od zasobów portfela i od inwencji. Ulotki, reklama prasowa, może jakieś reklamy zewnętrzne, bilboardy. Ale myślę,że bez kilku tysięcy się nie obędzie. Dolicz koszty założenia firmy, telefony ,paliwo i rzeczy , które napewno wyjdą w praniu. Stałe koszty na miesiąc to pewnie minimum 5-6 tys. A kiedy będą wpływy. Tego nie wiem . Wróżką nie jestem. Pododawałaś już wszystko?? Myślę ,że 30 -40 tys powinno na początek wystarczyć. Mało to czy dużo?? Każdy musi sam osądzić. życzę dużo szczęścia w interesach!!!

suza26
Posty: 17
Rejestracja: 19 sty 2007, 11:58

Post autor: suza26 » 05 mar 2007, 22:01

Trochę tych kosztów jest, ale można też je minimalizować różnymi sposobami! Np rozmowy na telefon stacjonarny można wykonywać przez Skypa, rozmowy wychodzą o wiele taniej, ale aby była odpowiednia ich jakość trzeba zainwestować w dobre łącze internetowe. Jeśli chodzi o portale internetowe to nie trzeba koniecznie reklamować się na tych płatnych, jest coraz więcej darmowych sponsorowanych portali, na których biura mogą zamieszczać swoje oferty! Minimalizacja kosztów na reklamę?? na to jest prosty przepis: obsługiwać jak najlepiej klientów biura, by polecali nam innym i innym i innym, z doświadczenia wiem, że to się opłaca. Nie liczmy więc tylko na nasze zadowolenie finansowe ale i na przyjemne uczucie, że odwaliliśmy kawał naprawdę dobrej roboty;-). Moje przemyślenia tak na otuchę po podliczeniu kosztów wymienionych przez Olka, którego zresztą przy okazji pozdrawiam;-)

olek_k1
Posty: 24
Rejestracja: 28 paź 2006, 16:22

Post autor: olek_k1 » 05 mar 2007, 23:45

dzięki Suza ale najpierw trzeba tego pierwszego i drugiego Klienta znaleźć. A jesli się o nas nie dowie to nie dotrze. Potem to masz rację ,że to najlepszy sposób reklamy!! Zgadzam się z Tobą całkowicie.

lexi
Posty: 66
Rejestracja: 17 gru 2006, 15:37

Post autor: lexi » 06 mar 2007, 10:29

Hej,
Hm, to trochę już wiem, tak sobie myślałam, że 50 tys. to kwota, którą powinnam mieć na "dzień dobry", tak też wynikało z moich obliczeń. Poza tym już widzę, że największy problem to będzie lokal, w tzw. dobrych miejscach nic nie ma, a jeśli już jest to duże powierzchnie powyżej moich możliwości i zainteresowań.
Mam jeszcze jedno pytanie - co zamierzacie zrobić z księgowością, czy od razu zlecacie ją komuś czy sami zamierzacie z tym walczyć?
Bardzo dziękuję za odpowiedzi,
pozdr. Ola

suza26
Posty: 17
Rejestracja: 19 sty 2007, 11:58

Post autor: suza26 » 06 mar 2007, 18:35

[quote:bbc7656663="olek_k1;4402"]dzięki Suza ale najpierw trzeba tego pierwszego i drugiego Klienta znaleźć. A jesli się o nas nie dowie to nie dotrze. Potem to masz rację ,że to najlepszy sposób reklamy!! Zgadzam się z Tobą całkowicie.[/quote:bbc7656663]
Olek może i jestem urodzoną optymistką, ale wierz mi, że pierwszy klient trafi do Ciebie szybciej niż się tego spodziewasz....mam tu na myśli chociażby osoby mieszkające bliko siedziby biura, które jak tylko zauważą, że takowe się otworzyło, a chcą sprzedać lub kupić nieruchomość z czystej ciekawości zajrzą zapytać o kilka szczegółów dotyczących czy to współpracy czy szczegółów samej transakcji. A wtedy to już w Twojej gestii leży, by takiego klienta nie wypuścić z niczym z biura. ;-)

olek_k1
Posty: 24
Rejestracja: 28 paź 2006, 16:22

Post autor: olek_k1 » 07 mar 2007, 10:58

Iza , jak trafi to będziesz pierwsza , która się o tym dowie!! Obiecuję. Najbardziej przeraża mnie pusta strona internetowa. Aż wstyd podawać adres tej strony. Bo to tylko antyreklama. Ale z drugiej strony można temu pierwszemu klientowi powiedzieć ,że jest pierwszym i włożymy max możliwości i czasu w jego ewentualną transakcję!! Bo i tak nic innego nie mamy. Jak będziemy mieli 20-30 umów to siły musimy podzielić na tyle umów. A tak jego jest priortetem!!

suza26
Posty: 17
Rejestracja: 19 sty 2007, 11:58

Post autor: suza26 » 07 mar 2007, 11:02

[quote:6415fb6b6a="olek_k1;4427"]Iza , jak trafi to będziesz pierwsza , która się o tym dowie!! Obiecuję. Najbardziej przeraża mnie pusta strona internetowa. Aż wstyd podawać adres tej strony. Bo to tylko antyreklama. Ale z drugiej strony można temu pierwszemu klientowi powiedzieć ,że jest pierwszym i włożymy max możliwości i czasu w jego ewentualną transakcję!! Bo i tak nic innego nie mamy. Jak będziemy mieli 20-30 umów to siły musimy podzielić na tyle umów. A tak jego jest priortetem!![/quote:6415fb6b6a]
By strona pustą nie była wystarczy kilka dni naprawdę ciężkiej pracy w celu pozyskania nieruchomości do swojej oferty;-). Ale to tylko kilka dni.....później już tylko praca z tymi ofertami a to już czysta przyjemność. Sam zobaczysz, jak szybko rozwiniesz swoje biuro. Powodzenia.

ODPOWIEDZ