Post
autor: olek_k1 » 05 mar 2007, 19:45
Ja właśnie organizuję biuro. Wydana kwota zależy od tego co planujesz!! Można kupić malucha za 500 zł i mercedesa za 300 tys. Może powiem tak: sama raczej nie będziesz w tym biurze, więc poszukaj albo wspolnika albo pracownika( pracowników?). Musisz mieć lokal, najlepiej taki ,żeby wstydu sobie nie robić. To pewnie wydatek ok. 2 tys na miesiąc(minimum). Laptop, chyba to najlepsze rozwiązanie ale myślę,że drugi komp w biurze też bedzie potrzebny. Więc już mamy ok. 3 tys + 2,5 tys. Oprogramowanie , choćby tylko Office to ok. 700 zł na kompa. Meble do biura .......i tu już może być różnie ale myślę ,że trzeba przyjąc minimum 5 tys. Do tego drukarka, fax, telefon, niszczarka, sejf by się przydał(GIODO). Te niby duperele wyjdą następne 1,5 - 2 tys. Samochód pewnie jakiś masz. Więc nie liczę. ZUS w pierwszym miesiącu ok. 800 zł , jeśli pracownik to jego pensja z ZUS prawie 2 tys. Acha kaucja za lokal, pewnie minimum miesięczna. Więc następne 2 tys. Trochę materiałów biurowych, czajnik, zastawa stołowa itd. pewnie ok. 500-1000 zł. Teraz przechodzimy do konkretów.Musisz mieć stronę w necie. Pewnie to komuś zlecisz. Myślę ,że musisz się liczyć z wydatkiem ok. 2 tys zł. Można pewnie taniej ale i o wiele drożej. I pozostaje najważniejsze. Ktoś musi się dowiedzieć ,że założyłaś firmę i działasz. Czyli reklama. I tu wszystko już zależy od zasobów portfela i od inwencji. Ulotki, reklama prasowa, może jakieś reklamy zewnętrzne, bilboardy. Ale myślę,że bez kilku tysięcy się nie obędzie. Dolicz koszty założenia firmy, telefony ,paliwo i rzeczy , które napewno wyjdą w praniu. Stałe koszty na miesiąc to pewnie minimum 5-6 tys. A kiedy będą wpływy. Tego nie wiem . Wróżką nie jestem. Pododawałaś już wszystko?? Myślę ,że 30 -40 tys powinno na początek wystarczyć. Mało to czy dużo?? Każdy musi sam osądzić. życzę dużo szczęścia w interesach!!!